Zpět

Obrázky ze stavby


  1. Základ rámu připravený na svařování.

  2. Po dalším svařování k rámu přibyla i zadní vidlice a výsledek už pomalu začíná přípomínat kolo.

  3. Detail zadní patky vyřezané z 6 mm plocháče.

  4. Zkoušíme nanečisto správnou šířku sedla a pevnost trubek na bočnice sedla.

  5. A mezitím kolo už jezdí! Zatím je to spíš dřepokolo a jezdí jen dolů zkopce, ale to se ještě zlepší.

  6. Naše hi-tech ohýbačka nerezových trubek.

  7. Ohýbat trubky 14×1 šlo až překvapivě snadno.

  8. Sedla jsou naohýbaná a připravená na svařování.

  9. A po svaření hned přidělána na kolo.

  10. detail trubiček pro uchycení zadní véčkové brzdy.

  11. Uchycení sedla přes vybroušený hliníkový hranolek, plechový úchyt a dvě závitové tyče ohnuté do "U". (Závitovky byly následně nahrazeny kulatinou se závitem jen na konci.)

  12. Představec řízení – hliníkový hranol otáčející se na ložiskách z inline bruslí.

  13. Zatím provizorní uchycení kloubu řízení k vidlici. Oproti předpokladům tenhle kus dřeva přežil spoustu testovacích jízd bez znatelné újmy.

  14. … jako třeba tuto a mnoho dalších. Zatím jezdíme stále jen dolů, ale už se sedlem a spodním řízením. Ještě výhledově posuneme řídítka o něco výš.

  15. Takhle vypadá už prakticky hotové kolo.

  16. Uchycení stojánku si vyžádalo jisté úpravy, neb výrobce nepočítal s oválnou trubkou.

  17. Detail klik, trubky s přesmykačem a prozatímního předního světla.

  18. Komu se nechtělo převařovat úchyty přední brzdy na zadní stranu vidlice, ten měl o to zajímavější hlavolam při hledání cesty pro bowden.

  19. Nové umístění řídítek kus nad hlavní rámovou trubku plus uchycení kloubu řízení k řídítkům.

  20. Kladka na tahové straně řetězu, zatím až podezřele čistá (to se ale po pár kilometrech napraví). Kolečko je ze staré kazety, otáčí se na vysoustruženém hliníkovém domečku s dvěma ložisky z inline bruslí.

  21. Špalík spojující řízení a přední vidlici byl nakonec nahrazený kouskem přivařeného jäckelu.

  22. Takhle pěkně nám na kolo pasují brašny. A mezi tyto brašny a sedlo se vejdou ještě další. Na nedostatek úložného prostoru si rozhodně nemůžeme stěžovat.