Skandinávie 2004

Lidé, aneb kdo a na čem tam jel

Všechna kola vydržela ujet 2900 km a zůstat 30 dní venku na dešti apod. Přitom kromě problémů s plášti nedošlo k žádné vážnější poruše. Z tohoto hlediska uspěla výborně.

Marble

Hlavní (dez)organizátor celé akce a mobilní servisní centrum.

Kolo – silnička založená na Author C3009:

  • kliky Sora (175 mm) s trojpřevodníkem 52/42/30
  • kazeta 13–23 (původní)
  • přesmykač a zadní měnič Sora
  • pláště: zadní Panaracer, šíře 32 (výborný, na konci Skandinávie už měl najeto přes 10000 km); přední Kenda, šíře 23 (dost se ojel, ale jinak bez problémů – možná i díky širší duši pod ním)
  • ráfky Alex – zadní DH22 (dvouvrstvý, kalíškovaný), přední DR13 (původní, dvouvrstvý, bez podložek)
  • řetěz SRAM (typ teď nevím), na začátku akce nový, na konci měl už opravdu víc než dost.
  • na řídítkách blíže neurčené véčko
  • rám původní s navařenými očky pro zadní nosič
  • nosiče Sport Arsenal, přední poněkud náročněji upevněn (spolu s blatníkem), ale bez problémů.
  • zadní trojbrašna ??? (hodně stará, ale stále v pohodě), přední brašny Sport Arsenal (poměrně vodovzdorné, ale ne dokonale), řídítková kapsička na foťák domácí výroby

Kolo zvládlo celou cestu bez vážnějších problémů, celkem asi 4 defekty a jedna prasklá špice (při centrování). Véčko jsem mnohokrát využil a přední tašky jeho použitelnost příliš nesnížili (jen je potřeba dávat větší pozor při přejíždění hrbolů, jak jsme si ověřil hned na začátku v Polsku :-).

Danka

Autorka myšlenky podívat se do Norska (to, že na kole, následně doplnil Marble).

Kolo – standardní cross od Authora bez dalších úprav (vyjma přidělání nosiče :-) asi 2 roky starý. V Polsku se zadní blikačce povedlo vecpat k plášti a obrousit se o něj. To zanechalo jasně viditelné stopy jak na blikačce, tak na plášti, ale oboje vydrželo sloužit po celou cestu. Cestu ovšem moc nevydržely brzdové špalíčky, které jsme zapomněli vyměnit. Po sjezdech v Norsku už vylezl kov, ale nouzová oprava na začátku Dánska se povedla a zbytek cesty už byl bez problémů.

Danka vítězí v kvalitě plášťů – pouze jeden defekt na celou cestu.

Zuzka

Kolo – starší silnička složená z nejrůznějších dílů:

  • dvojpřevodník 52/42 a kazeta 12–28 zubů.
  • pláště: zadní Kenda, šíře 32 (mizerný, po najetých asi 2500 km naprosto zničený, nouzově jsme opravovali, aby se dalo dojet do města a koupit nový); přední, později zadní Rubena, šíře 28 (bez problémů); nově koupený přední kevlarový Michelin, šíře 23 (za 198 NOK ve Vinstře).
  • zadní ráfek Remerx – dvouvrstvý, s podložkami; přední neurčitého typu, jednovrstvý, bez podložek.

Až na problémy s pláštěm Kenda vydrželo kolo v pohodě. V Norsku bylo potřeba vyčistit a znovu namazat přední nábu (déšť ji umyl trochu víc, než se jí líbilo :–).

Tritas

Kolo – silnička 4EVER Corsa, asi nejproblémovější kolo výpravy.

  • dvojpřevodník 48/42 (???), kazeta ???
  • zadní dvojbrašna Junk (dost špatná; v kombinaci s nevhodným nosičem lezla do špic, nedrží tvar a rozsypaly se oba zipy)
  • pláště šíře 28 a 23 (asi Rubena ???) – rekordní počet defektů (asi 20) plus ještě oprava obou plášťů; větší část defektů pravděpodobně způsobena nevhodným nahuštěním

Honza

Kolo – starší cross od Authora. Poměrně bezproblémové, měněno přetržené lanko od přehazovačky a ke konci výpravy opravován přední plášť (pravděpodobně prodřený od brzd).

Polsko Německo Dánsko Švédsko Norsko